Make Sense-campagne
Kanker in het hoofd-halsgebied staat in de top 5 van de meest voorkomende vormen van kanker in Nederland. Deze vormen blijven echter vaak onopgemerkt omdat veel mensen de vroege waarschuwingssignalen en symptomen niet herkennen. En dat is jammer omdat een behandeling succesvoller en minder ingrijpend is als de symptomen in een vroeg stadium worden herkend.
Daarom vindt van 18 tot en met 22 september de jaarlijkse Make Sense-campagneweek plaats met als thema: “Lach het niet weg”. In deze campagne staat het 1-voor-3 schema centraal: heeft u één van deze symptomen en heeft u daar drie weken last van? Lach het niet weg, maar ga naar de dokter! Het doel van deze campagne is meer bekendheid te vragen voor hoofd-halskanker en uiteindelijk de behandelingsresultaten voor patiënten met deze ziekte te verbeteren.
Naar aanleiding van deze campagne is er een blog geschreven in samenwerking met het Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis (ETZ) waarin Thea samen met haar man Berrie vertelt over haar ervaringen met keelkanker. Benieuwd naar de blog? Kijk dan snel op: Blijven lachen en knokken dat is de levensinstelling van Thea.
Wilt u meer weten over de Make Sense-campagne? Kijk dan op de website.